Nová práce? Tohle možná podceňujete říká Žirafa.cz

- Komerční sdělení -aktuality

Po nástupu do nové práce člověk často začne nad spoustou věcí přemýšlet, a mnohdy až moc. Někdy se tak stane, že si vymyslí problém nebo komplikaci na místě, kde předtím vůbec žádná nebyla. Jak už to tak ale bývá, náš mozek se zaměří na několik konkrétních detailů a zbytek mu začne unikat. Je proto velká pravděpodobnost, že zatímco se v nové práci trápíte nad některými věcmi úplně zbytečně, je několik oblastí, kterým byste měli věnovat větší pozornost. Které to jsou?

Co je vhodné pro vás i váš tým

Pokud se nejedná o vaši první práci vůbec, je pochopitelné, že máte tendenci dělat věci tak, jako ve svojí předešlé práci. Než ale budete pokračovat ve všech svých předešlých pracovních návycích, zamyslete se nad nimi. Které z nich jsou pro vaši novou pracovní pozici vlastně vhodné? Nezaměřujte se na to, jak by ostatní měli přizpůsobit svou pracovní morálku, spíše se snažte pochopit, jak jsou vaši noví kolegové zvyklí pracovat a zkuste se přizpůsobit vy jim. Snažte se zjistit, kdy by bylo vhodné, abyste byli v práci k zastižení a přizpůsobte tomu svůj pracovní rozvrh. Je pravděpodobné, že v průběhu času budete moci později svůj denní rozvrh ještě upravit, v začátcích se ale rozhodně vyplatí být v práci tehdy, kdy jsou tam i ostatní. Vyhledávač Žirafa.cz od společnosti 123jobs Media má desítky tisíce nabídek inzerce práce zdarma.

Jakou roli chcete v dané firmě zastávat?

Nová práce vám přináší jedinečnou možnost začít s čistým štítem. První dojem můžete udělat jen jednou. A i když se později může změnit, jak vás ostatní vidí, je to vždy obtížnější než v začátcích. Proto se zamyslete nad tím, jak byste svými kolegy chtěli být vnímáni. Chcete být kolega, který je ke všem laskavý a nápomocný? Nebo byste toužili po vůdčí pozici v týmu? Možná umíte od každého něco a chtěli byste mít pověst zručného člověka, který si poradí s čímkoliv. Nebo byste se raději stali specialistou na jednu konkrétní oblast. I když jste v práci zatím noví, nic vám nebrání se prezentovat a zaměřovat na to, čemu byste se chtěli věnovat nejvíce. Jen ostatním ukažte, v čem jste schopní a co všechno dokážete.

Další články autora

Comments

Mohlo by se vám líbit

Reklama

- Komerční sdělení -PR článek